Saturday 18 February 2012

Understanding itu penting ♥




Haii :) Macam mana dengan hari anda harini ? Bagus atau tidak ? Hmm .. Bagi nani , harini nani happy je .. Dekat sekolah .. Eh , harini hari Sabtu kan ? Kenapa sekolah pula ? Sebab. .. Harini ada kawad :)



Hah .. Apa pula harini ? Understanding itu penting ? Ada yang tak faham ? It's okay . Nani boleh terangkan :D Understanding tu maksudnya memahami .. Sekarang , mesti dah faham kan ? Memahami itu penting :)

Sebab apa pula penting ? Sekarang ni , korg nampak tak dekat gambar tu ada apa ? Hah ! Pandai , ada cermin mata yang feymes tu ! * deyy , bukan lah ! Okay , salah-salah . Ada tertulisnya HOPE dekat situ , ye tak ?

Korg ingat , tajuk entri ni Understanding itu penting ♥ , takde kaitan lah dengan perkataan HOPE tu ? Tak tahu apa itu hope ? Hope itu berharap , mengharap atau yang sewaktu dengannya :)

  Nani kata understanding tu penting sebab , korg dapat bayangkan tak , hidup korg tanpa org yg memahami korg . Maksudnya , takde sorg manusia pun yang akan faham korg . Tak ke gila namanya tu ?

Siapa org yang memahami korg tu ? Sama ada org itu ibubapa korg , kawan-kawan korg , adik-beradik korg .. Tapi , zaman sekarang ni dah ada boyfriend kan ? Jadi , boyfriend lah yang kena memahami si dia tu , betul tak ?

Jadi , si boyfriend-boyfriend di luar sana .. Fahamilah si girlfriend-girlfriend korg tu ya ? Dan semoga berjaya :p Eh , copp ! Tak semestinya boyfriend je kay ? Girlfriend pun kena lah pandai-pandai faham lelaki .. Kalau tak , mesti selalu bergaduh punya lahh .. Kan ? Nak ke korg bergaduh ? Taknak kan ? Dan sebab itulah anis kata Understanding itu penting :*

Korg nak contoh ? Pasal boyfriend dengan girlfriend tak ? Booooleh :)

    Bf : Saya tak faham lah dengan awak ni ! Perempuan semua sama ! Mengada-ngada !
    Gf : Kalau saya mengada-ngada , kenapa awak sukakan saya ?
    Bf : Suka hati saya lah nak suka ke benci awak ! Saya kisah apa ?
    Gf : Jadi , awak sukakan saya sebab saja-saja lah ni ?
    Bf : Kalau saya kata ye kenapa ? ( dalam rasa bersalah cakap ayat tadi )
    Gf : ( bedebakkk !! ) Padanmuka mu kena tampor !


Itu pun tak understanding juga kan ? Saja je nak cari gaduh dengan couple sendiri .. Eleh , nak tiru VanilaCoklat lah tu :3

Nak contoh pasal kawan tak ?

    Kawan 1 : Ish ! Tak faham betul aku dengan kau ! Bercinta kau nak , belajar kau taknak !
    Kawan 2 : Kau ingat aku kisah ? Suka hati aku lah !
    Kawan 1 : Aku cuma nak tolong kau ! Bukan nak nyusahkan kau !
    Kawan 2 : Kau tak payah susah-susah untuk aku lah weyh !
    Kaawan 1 : Habis tu , selama ni aku bersusah payah tolong kau, kau cakap thanks bagaii . Tapi sekarang ?
    Kawan 2 : Dah lah ! Semak betul !


Kurang di ajar kan Kawan 2 tu ? Dah la malas nak belajar , maki kawan pula tu ! Boleh pula kata semak enn ? Tak ke kecik hati si kawan kita tu bila kita cakap macam tu ? Hmm.. Manusia ... Manusia .. Nak contoh pasal ibubapa ? Err .. Nani tak berani nak kasi contoh atas sebab-sebab yang tertentu . Maaf ! :)

    Okay lah . Samapi sini je kott . Maaf jikalau anda yang membaca terasa tahap gila .. :*

    Okay . Lagu
  Nikita Willy . Sory , tersuka plak dekat lagu ni :) Maaf kalau mengganggu pendengaran korg tu . Tak suka , tutup kay ? :)

♥ Terima Kasih Daun Keladi , Like dan Follow Kalau Sudi ♥

0 b0rAk c!n!: