Sunday 26 February 2012

Janji Sekarang Boleh Pakai Ke ?

 

Hai bloggers-bloggers mahupun readers-readers sekalian . Korg dah baca entri semalam dan kelmarin tu ? Lahh , await tak baca lagi ? Haaapeeekkkkk ! * maaf , tengah pukul nyamuk .. Hee :D Entri kali ni , pasal janji .. Aku janji padamu ~ * aik ! macam mana plak boleh ter'nyanyi' lagu Akim ni ? Adess !



Hah ! Mesti korg pernah janji sambil buat macam dekat atas ni kan ? Kalau korg cakap tak pernah , nampak sangat menipu ~ Tak kisahlah dengan pakwe-pikwi korg tu ke , parents korg or mungkin adik-beradik korg kan ?

Kadang-kadang , nani sendiri tertanya-tanya , janji sekarang ni boleh pakai ke ? Ye lahh , mana lah tahu .. Kott-kott termungkir pulak janji tu . Kan susah . Ye tak ? Kebiasaannya , manusia berjanji macam ini :

" Saya janji tak buat lagi "
" Saya janji saya takkan tinggalkan awak "
" Saya janji saya jaga awak "
" Saya janji saya akan cintakan awak sampai nafas terakhir saya "

Haa ~ Amacam ? Betul kan ? Kebanyakannya , yg berjanji pasal cinta . Cinta , Love , Sarang ~ * bukan sarang burung mahupun tebuan ! Mungkin sesetengah couple tu , dorg dua janji sama janji , dan tak pernah mungkir sampailah dorg tu kahwin ~ * Alhamdulillah

Itu bagus la kan ? Tapi , macam mana pula bagi yg macam ni ? :

    SEBELUM COUPLE

    Lelaki: ye! sy dh lama tggu saat ni..
    Perempuan:awk akan tggalkan sy tak?
    Lelaki: x!! jgn fikir macam tu...x mgkin terjadi...
    Perempuan: awk cintakan sy tak?
    Lelaki: ye! tiap2 hari...
    Perempuan: awk pernah tpu sy x?
    Lelaki: x!! naper awk selalu tnye sy mcm tu?
    Perempuan: awk akan kiss sy tak?
    Lelaki: ye! stiap kali ada peluang
    Perempuan: awk sanggup pkul sy x?
    Lelaki: x mungkin! sy bkan lelaki macm tu..
    Perempuan: boleh sy percayakn awak?
    Lelaki: Ye
    Perempuan: Syg..

    SELEPAS COUPLE
    # Baca dari bawah ke atas #

Hah ! Cenggitu lah gamaknya .. Memang terbaik lah kan ? Bila baca dari atas , sweet-sweet je . Bila baca dari bawah . Amekaw ! Gempak terus ! Mahu makan kaki si lelaki tu . HAHAHA

So , dinasihatkan . Supaya , janganlah kita main janji-janji bagai dengan manusia yg kita rasa mungkin akan mungkir janji . Kalau nak janji-janji bagai , cari manusia yg reti simpan janji sampai manusia tu tunaikan . Ada faham ?

  Nani start dapat idea macam ni , daripada status salah sorg kawan nani .. Tak rapat sangat. Dia cerita , pakwe dia janji bagai dengan takkan tinggalkan dia . Then , pakwe dia betul-betul tak tinggalkan dia . Bagus la tu kann ?

Daripada , janji punya janji , bunuh diri yg kita buat . Maksud nani dekat situ , contoh :

    Lelaki : Sy janji takkan tinggalkan awak . :)  ( sambil buat muka suci )
    Perempuan : Betul ke ni ? ( buat muka sposen ! )
    Lelaki : Betul lah . Awak tak percaya saya ke ? Kan saya dah janji . ( dengan muka simpati )
    Perempuan : Eh , saya percaya awak . ( bergelinang airmata tanda gembira )

    Seminggu lepas tu ........

    Perempuan : Sampai hati awak tinggalkan saya semata-mata sebab perempuan ni ! ( menangis )
    Lelaki : Heyy ! Itu aku punya pasal lahh ! Kau sibuk buat pe ? ( muka bengis )
    Perempuan : Dulu awak dah pernah janji taknak tinggalkan saya , apa semua ni ? ( meraung )
    Lelaki : Kau tu yg stupid ! Cepat percaya dengan janji manis org ! ( memaki )
    Perempuan : ( menangis sambil ........ ) BEDEBAKKK ! ( ....... makan kaki )


HAHA . Terbaik kan ? Eh , eh .. Atas ni cerita sendiri tao ? Tak copy paste pun . Kalau ada yg nak copy dan paste , sila minta izin dekat tuan punya blog ok ? Jadi , renung-renungkanlah ~ 

♥ Terima Kasih Daun Keladi , Like dan Follow Kalau Sudi ♥

0 b0rAk c!n!: