Saturday 31 December 2011

Sesuatu Yang DiharapKan~



- Tak semestinya something yg kita harapkan tu ada -
- Tak semestinya bnde yg kita inginkn tu kita dapat -
- Ada jgk bnde yg kita teringin nak buat, tapi x terdaya -
- Ada sesuatu yg kita nak ungkapkan tapi x kesampaian-
- Sesuatu yg kita rasa tak dapat kita nak luahkan -
- Sesuatu yg bahagia, kadang2 tak dapat nak dikongsi -

Sesuatu yang kita hadapi kadang2 jadi mcm yg nani senaraikn kat atas kan? Something yg kita harapkn mgkin di luar jangkaan kita sendiri. Sebab tu kita ssh nk ada something yg kita harapkan tu. Nani yakin, korg semua pernah hadapi situasi yg pertama tu. X kira lah bnde tu kecik mne skalipun, tetap harapan korg yg korg x pnh dpt lgie kn or something yg korg harapkan tu x wujud lgie mse zaman skarang nie. Contoh situasi yg mgkin korg harapkan :

^_^ Aku nak bnde yg menarik n unik ! Mcm bilik sebesar padang skolah.
^_^ Aku nk something yg crazy2 utk aku main ! Mcm robot mainan yg blh buat breakdance.

Inilah yg dimaksudkan dgn sesuatu yg di luar jangkaan kita dan org lain. Kita slalu berfikir bnde2 yg menarik yg kita akn ade. Tapi hakikatnya x. Mgkin akn terjadi dan mgkin x. Sesuatu yg kita inginkan tapi kita x dpt. Situasi kedua nie pown nani yakin .. Masih ada yg mengalami situasi mcm ni dan mesti ramai yg mempunyai situasi mcm ni. Tak x semestinya bnde yg kita ingiinkn tu kita akn dpt. Mksd nani dkt situ, maybe something yg kita nk sgt2 tapi kita x dpt sbb ada halangan. Contoh situasi yg dimaksudkn adalah:

>_< Aku nk iPhone 4 lah .. Tapi bukan ke mahal. Aku mne ade duit.
>_< Nnt aku nk beli laptop lah .. Duit aku dah cukup dah utk beli laptop .. Tapi mak kan x kasi beli.

Sesetengah situasi mcm nie lah. Bnde yg di ingini tapi x dpt kita miliki. Mgkin ada sbb2 tertentu yg telah menyebabkan situasi mcm nie berlaku. Situasi yg ketiga pula, bnde yg kita tringin sgt nk wat tapi x terdaya. Something yg kita nak lakukan tapi tak terdaya. Misal kata mcm, kita nak brubah jadi seseorg yg tersgt amat alim tapi kita x blh disbbkan kita dah terbiasa gn keadaan kita yg biasa org slalu nmpk. Contoh situasi ketiga nie:

+_+ Aku nak brubah jadi alim lah ..... Beberapa bulan kemudian, tak juga aku brubah disbbkan aku x terdaya nk ubah diri aku seorang diri.

Salah satu contoh yg biasa anis nmpk di kalangan manusia yg ada. Smoge berjaya kepada mereka yg mencuba tu. Situasi yg keempat pula, sesuatu yg kita nk ungkapkn tapi x kesampaian. Mgkin nk ungkapkan ayat2 cinta, ayat2 yg mgkin membawa kekecewaan kepada seseorg. Contohnya seperti :

*_* Mcm mana aku nk ckp kat die nie. Aku ske gile2 kat die. Tapi klu aku ckp pown xde function sbb die dah berpunya.
*_* Susah nya nak ckp kat die yg aku x suke die kongkong aku. Mcm mne nie ek?

Contoh situasi yg sering berlaku.. Kepada bf anis klu bce nie. Jgn slh fhm plak ek. Ini cume contoh. Anis x pnh curang or x ske ke pe kat awk. Don't worry.. Back to topic. Byk lgie bnde yg kita nk ungkapkan tapi x kesampaian. Smoga berjaya ungkapkan ayat2 anda dgn sebaik mgkin. Situasi yg kelima adalah, sesuatu yg kita rs, tpie kita x dpt nk luahkan. Contohnya :

:(( Kecewa nya aku dgn die. Sampai hati die mengate aku dpn kwn2 die.
:(( Sdh nye die wat aku cam nie . Nape lah die x pnh nk fhm situasi aku ?

Slalu jgk berlaku kat dunia nie kn? Hopefully xde lah yg slalu kne cam nie. Asik dikecewakan jer. Kesian la sikit dkt bf/gf/kakak/adik/family korg tu . Dan yg terakhir adalah, sesuatu yg bahagia tapi x dpt dikongsi. Mcm mne tu? X fhm? Nani fhm kn korg.. Mksd nani kat situ ialah .. Kebahagiaan yg x terhingga tetapi x dpt dikongsi bersama yg tersayang. Contohnya :

Happy nya aku hari ni. Tapi, nape aku rse mcm aku sorg je yg happy ? Mne org skeliling aku yg aku syg ?
Yeay ! Sronoknya dpt straight A ! Balik rumah nak bgtao mama lah.. (Bila mama dah tao. Aku happy, tapi x secukupnya..) ...... Mana ayah? Nape ayah x dtg ? Aku nk tunjuk result nie. Mesti ayah happy bila tgk nie.

Something that happened to people that have happiness but those people cannot share with their love one. So, sampai sini je post nani utk hari ni. Klu x fhm. Bce lah berulang kali sampai korg fhm ye? Sekian sahaja daripada nani hari ni... Assalamualaikum.. 

♥ Terima Kasih Daun Keladi , Like dan Follow Kalau Sudi ♥

0 b0rAk c!n!: